keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

ANKARA VUOSIPÄIVÄ JA KÄRSIVÄLLISYYDEN OPPITUNTI!


Tasan kolme vuotta sitten päätin pudottaa painoani merkittävästi alaspäin ja se on avannut paljon uusia mahdollisuuksia. En olisi ikinä uskonut miten paljon tuo päätös tulisi vaikuttamaan elämääni. Paras asia on ehdottomasti se, että terveys on parantunut. Toiseksi voin suorilta käsin sanoa kaikki ne hienot ihmiset joita olen tavannut tämän polun aikana.
Bodausta...
Vaikka viime viikot ovat olleet kuntoilun kannalta hiljaisempia, niin olen silti päässyt kokemaan mielenkiintoisia asioita. Olen vetänyt kuntosalilla ensimmäisiä itsenäisiä ohjauksia, joka on ollut enemmän kuin palkitsevaa. On hienoa huomata, että osaan hoitaa tuon roolin ja työllä on väliä, joka ilmenee positiivisena asiakaspalautteena.
Vaikka kevysti on tullutkin treenattua tässä viime aikoina, niin silti keskityn siihen mitä teen.
Oman treenini kohdalla olen pitänyt hiljaisempaa vaihetta, koska kroppa alkoi viestimään liiallisen rientämisestä. On totta, että joka aamu olen herännyt ja lähtenyt jonnekin tekemään asioita. Viimeisin hälytyskello soi, kun tänä maanantaina koin pienen huippauksen, joka tasoittui sitten hetken levolla vaaka-asennossa. Päätin kumminkin pelata varman päälle ja käydä tsekkaamassa missä mennään. Olen ollut vasta puoli vuotta täysin vegaanina ja treenannut enemmän kuin koskaan ikinä elämässäni, joten tarkastus on paikallaan.
Verikokeiden tulokset olivat normaalit ja tavara oli viitearvoissa.
Lääkäri oli hieman vaikeuksissa asentaessaan verenpaineremmiä käteeni. Mokoma kun ei meinannut mahtua käteni ympärille. Minä olin siitä hyvilläni. ”Jes! Tuloksia! Ne ovat kasvaneet!”, minä ajattelin. Tohtorin mukaan minulla on ollut lievää stressiä ja neuvo tuohon oli, että pitäisi kehittää jotain tekemistä, jossa en yritä tavoitella asioita. Minulle se on sama, kuin käskisi olla hengittämättä.
Zeytuun on Tampereen keskustassa ja suosittelen raflaa lämpimästi!
 Mutta otetaan nyt neuvosta koppi ja ollaan iisisti hetken aikaa. Kesälomani lähestyy ja sitten nuokin asiat tasoittuvat. Lisäksi aion ottaa omiin treenihommiin enemmän ohjausta Bodyworkersin suunnalta, että en aja itseäni ihan piippuun. Kuten valmentajani sanoi:

”Train smart, not hard.”

Päätin antaa osan tuloistani Amnestylle. Jos Suomi on EU tilastoissa toiseksi korkein maa, missä naisiin kohdistuu väkivaltaa, niin sen asian korjaamiseksi lahjoitan ilomielin rahaa pois.
Tuo kyllä on viisain neuvo mitä treenaavalle ihmiselle voi antaa ja näin vuosipäivänä kannattaakin tarkastella miten kehitys on tullut ja miten se tuleva kehitys tulee rakentumaan. Uskon vahvasti saavuttavani haluamani tulokset. Kärsivällisyys oli paras aseeni laihdutuksessa, niin samoin se tulee varmasti olemaan myös lihaksen kasvatuksessakin.

Nautitaan kesästä!

– Jaakko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.